Laura na medal...złoty!

Zdjecie

Świetne wiadomości dotarły do nas z Morawy. W miniony weekend podczas Zawodów Krajowych we Wszechstronnym Konkursie Konia Wierzchowego, Laura Gillmaier ( 1M ) zwyciężyła w Mistrzostwach Dolnego Śląska Seniorów. Sukces ten Laura wywalczyła na klaczy Red Sunrise 2. Warto dodać, że Laura startowała na jeszcze jednym koniu - wałachu Ding Dong, uzyskując drugi wynik zawodów. Laura kontynuuje piękne, rodzinne tradycje. Siostry Laury - Frania i Julia, absolwentki naszej szkoły, również odnosiły, a w przypadku Julii dalej odnoszą sukcesy w tej dyscyplinie sportu.
Gratulujemy i życzymy kolejnych udanych startów!

Rafał śledzi kosmos i jest w tym bardzo dobry!

Zdjecie

„Ma tylko 15 lat, a na koncie już 16 komet. Został wpisany do Księgi Rekordów Guinnessa jako najmłodszy ich odkrywca.”- tak zaczyna się materiał przygotowany przez telewizję TVN. Mowa oczywiście o „naszym” Rafale Birosie (1G). Stacja zaprosiła Rafała, by w studiu opowiedział o swojej pasji i niesamowitych odkryciach. I zrobił to z wielką klasą, imponując wiedzą, wytrwałością i… skromnością!
Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z przygotowanym materiałem, bo to wyjątkowy moment, wyjątkowa pasja, wyjątkowe osiągnięcia, a i sam Rafał jest wyjątkowy! 🙂
My jesteśmy ciągle pod wielkim wrażeniem!

W telegraficznym skrócie… ale o tańcu.

Zdjecie

Miejsce: hala Pogoni w Zabrzu.
Czas: czerwiec 2023r.
Wydarzenie: Polish Open Championship.
Bohaterowie: Państwo Anna i Tomasz Wojasowie.
Sukces: II miejsce i tytuł wicemistrzów! 💪🙂
Pani Aniu, Panie Tomku, chylimy czoła i dygamy w tanecznym rytmie przed Waszą pasją i sukcesami!

Taka kolej rzeczy… i dobrze!

Zdjecie

Wczoraj klasy trzecie, dziś czwarte, wczoraj drugie, dziś już trzecie… Ale największe wrażenie robią nasze pierwszaki. A raczej byłe pierwszaki, bo teraz już to dumni uczniowie klasy drugiej! Wszyscy sobie mocno na ten „awans” zapracowaliście!
I dlatego teraz z całego serca życzymy Wam najlepszego, wspaniałego, słonecznego, aktywnego i bezpiecznego wypoczynku! Szukajcie, znajdujcie i pielęgnujcie to, co w życiu najważniejsze. Teraz macie na to czas. Drogi Wam nie wskażemy, tu niech każdy idzie swoją! I pamiętajcie, że umiejętność wykorzystania czasu na odpoczynek, to też nauka i wielka mądrość.
Zróbcie wszystko, żebyśmy we wrześniu spotkali się w komplecie uśmiechnięci, pełni energii, gotowi do podejmowania nowych wyzwań. A teraz…
WAKACJE! WAKACJE! WAKACJE!

OSIĄGNIĘCIA UCZNIÓW W ROKU SZKOLNYM 2022/2023

Zdjecie

Jest nam niezmiernie miło podsumować zakończony właśnie rok szkolny. Działo się dużo, nawet bardzo dużo! Czasem był sukces, czasem sam udział w olimpiadzie, konkursie czy zawodach. Ale jak zawsze wychodzimy z założenia, że już sam start, próba podjęcia wyzwania, to już jest duży krok w kierunku osiągania zamierzonych celów. W szkole i…w życiu!

Zapraszamy na małą retrospekcję Waszych aktywności, zakończonych większymi i troszkę mniejszymi laurami

Wycieczkowa 2G

Zdjecie

W dniach 12-15 czerwca klasa 2G miała przyjemność zwiedzić Trójmiasto. W pierwszym dniu wybraliśmy się do Gdyni Orłowo, gdzie zobaczyliśmy domek Stefana Żeromskiego. Do Gdyni wróciliśmy spacerując brzegiem morza. W kolejnym dniu zwiedziliśmy Gdańsk wraz z Muzeum II Wojny Światowej, pochylając się nad trudną historią naszego narodu. Nie zapomnieliśmy również o pomniku Neptuna, Długim Targu, a także o podziwianiu panoramy miasta z wieży Bazyliki Mariackiej w Gdańsku. Trzeciego dnia świetnie bawiliśmy się w Akwarium Gdyńskim i Muzeum Emigracji, a następnie wyruszyliśmy do Sopotu. Był to przedostatni dzień naszego pobytu nad morzem, dlatego pozwoliliśmy sobie na relaks spacerując oraz podziwiając widoki z pięknego molo. Ostatniego dnia zwiedziliśmy „Dar Pomorza”. Przez całą wycieczkę towarzyszyła nam piękna pogoda i dobre humory.
A słońce i morze to już przedsmak wakacji!
Marta Kędzia

Dziewczyny na medal

Zdjecie

W czwartek 15. czerwca odbyła się kolejna edycja konkursu poświęconego historii Świdnicy oraz jej zabytkom. Naszą szkołę reprezentowała drużyna w składzie Maja Marks (1d), Agata Galuba (2d) i Nadia Bielecka (3d). Dziewczęta spisały się rewelacyjnie zajmując 1. miejsce drużynowo! Oprócz tego odnotowały także bardzo wysokie miejsca i indywidualnie: Maja Marks zajęła 1 miejsce, wygrywając wycieczkę zagraniczną, Nadia Bielecka była 3 i otrzymała wartościową nagrodę rzeczową, a Agata Galuba zajęła 6 miejsce.
Gratulujemy dziewczyny i czekamy na więcej!
Patrycjusz Malicki
Zdjęcie pochodzi z Oficjalnej Strony Prezydent Świdnicy Beaty Moskal-Słaniewskiej

Jak przygoda to tylko w Warszawie!

Zdjecie

W dniach 14-16 czerwca klasa 1M zwiedzała stolicę naszego kraju, Warszawę. W pierwszym dniu naszej wizyty zobaczyliśmy Stare Miasto i Muzeum Powstania Warszawskiego. W kolejnym dniu miło upłynął czas na zabawie w Centrum Nauki Kopernik. Był spacer w Łazienkach. Po południu mieliśmy wejść na punkt widokowy Stadionu Narodowego. Niestety, plany pokrzyżował nam piątkowy mecz Polska- Niemcy, więc wejście do "Narodowego" było niemożliwe. W czwartek zwiedziliśmy stałą i czasową wystawę w Muzeum Polin - muzeum Żydów polskich. Ostatniego dnia pobytu w stolicy byliśmy na Cmentarzu Powązkowskim. Mieliśmy do wykonania zadania powierzone przez naszą panią przewodnik, Panią Paulinę. Zwycięski zespół został nagrodzony słodkim upominkiem. Potem windą pokonaliśmy 30 pięter w Pałacu Nauki i Kultury, skąd podziwialiśmy panoramę miasta. Na zakończenie mieliśmy krótki pobyt w Złotych Tarasach. No i cóż, wszystko co dobre szybko się kończy. Ale przecież zostają wspomnienia...
Anita Kwiecień

Sezgin dobrze to rozegrał!

Zdjecie

Jest nam niezmiernie miło poinformować, że Sezgin Syuleyman z klasy ID wrócił z Lublina z tytułem finalisty XI Ogólnopolskiego Konkursu Logicznego, organizowanego przez Katolicki Uniwersytet Lubelski. Najlepszy logik wśród Kasprowiczan! Finalista wśród logików!
Brawo Sezgin!

Taki był nasz SPORTOWY ROK, czyli brąz po dwakroć

Zdjecie

W tym roku szkolnym wznowione zostało nieoficjalne współzawodnictwo sportowe szkół powiatu świdnickiego. Nieoficjalne, bo z różnych względów zawieszono działanie Powiatowego Szkolnego Związku Sportowego. Jednakże na wrześniowym zebraniu nauczycieli wychowania fizycznego ustalono, że spróbujemy ożywić międzyszkolne zawody, a poszczególne szkoły zobowiązały się przejąć stronę organizacyjną, w zależności od własnych możliwości. My organizowaliśmy turniej siatkówki plażowej dla dziewcząt i chłopców.
W trakcie całego roku szkolnego udało się zorganizować zawody w koszykówce, siatkówce, streetballu, siatkówce plażowej, tenisie stołowym, piłce nożnej, piłce nożnej halowej, piłce ręcznej i Ligę Lekkoatletyczną. Nasze reprezentacje nie brały jedynie udziału w rozgrywkach tenisa stołowego, piłki nożnej, piłki ręcznej dz., koszykówki dz. i streetballa dz.
W podsumowaniu obie nasze reprezentacje zajęły III miejsca, czego bardzo naszym sportowcom gratulujemy i dziękujemy za ambicję, upór i poświęcenie.